Intervaller!

Man kan ju inget annat än älska alla träningsgalna typer som hänger i springspåret. Alla är så pratglada och peppande. Under mina intervaller på en raksträcka där jag parkerat min cykel började varenda människa som sprang/gick förbi peppa mig och snacka med mig. Är inte det underbart? Det gjorde hela mitt träningspass tusen gånger roligare!

 

Såhär såg intervallpasset ut i alla fall:

5x 30 sek

vatten

3x 20 sek

vatten

1x 30 sek

1x 15 sek

 

Det kändes hur bra som helst, och det va jätteroligt! Mycket mer nöje än backintervaller. Å andra sidan kändes det aldrg som att jag verkligen gav 100 % när jag har backintervallerna att jämföra med. Då stupade jag ju verkligen, ha ha. Efter de 10 intervallerna sa min vänstra benhinna stopp, så nu kyls den för fullt och snart är det dusch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0